Bli medlem

Banan

Slite Golfklubb ligger på historisk mark och både silverskatter och gamla boplatser har hittats kring banan. Aner å rinner genom området. Orkidéer och unika växter syns i omgivningarna och mängder av fåglar häckar i buskar, träd och dammar.

Golfbanan är från början ritad av Peter Nordvall och kännetecknas av att naturen utnyttjas på ett fint sätt och ger en utmanande bana som uppskattas av så väl nybörjaren som av den vana golfaren. Banan utvecklas hela tiden och ambitionen är en 18-hålsbana av absolut högsta klass. Under 2021 startade arbetet enligt den masterplan som är framtagen tillsammans med prisbelönta banarkitekten Christian Lundin (Re-golf design) för att utveckla banan. Du kan läsa mer om banprojektet under fliken banan och banutveckling här på hemsidan.

En pärla i golf-Sverige.

I augusti 2018 spelades en av deltävlingarna i damernas Swedish Golf Tour hos oss på Slite GK och banan fick mycket beröm av spelarna.

Träningsmöjligheter

På Slite GK finns goda träningsmöjligheter. Här finns en fin puttinggreen och driving range där du kan värma upp inför rundan eller träna på din sving och din puttning. Under 2022 öppnade vi vår nya stora puttingbana där man kan träna och tävla mot varandra i puttning. Vi har även ett fint närspelsområde med en 3-håls korthålsbana där du kan vässa ditt närspel. På driving rangen betalar du enkelt med betalkort direkt i bollmaskinen. Puttinggreen och närspelområdet/korthålsbanan kostar inget att nyttja.

Övriga faciliteter

I det fina klubbhuset kan du njuta av den fantastiska utsikten över flera av banans hål. I klubbhuset finns omklädningsrum med dusch, toalett och bastu, en trevlig restaurang där du kan äta lunch, ta en kopp kaffe eller köpa en god macka till rundan och en golfshop som har det mesta du kan tänkas behöva under rundan.

Under tiden du spelar kan du passa på att ladda din el-bil. Vi har 5 ladd-stolpar med två uttag i vardera för laddning av el-bilar.

Vi har även en nybyggd husbilsparkering med el-uttag så du kan bo kvar mellan golfrundorna.

Bli medlem

Under fliken årsavgifter hittar du mer information om medlemskap, årsavgifter och en ansökan om medlemskap.

Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta kansliet.

Välkommen till Slite Golfklubb och Slite Golf AB!